Onderstaand vindt u een beschrijving van een aantal opdrachten. Naast deze opdrachten begeleid ik bestuurders en leidinggevenden individueel in hun ontwikkeling en de ontwikkeling van hun organisatie.
Van voorjaar 2024 tot juli 2025 begeleiding van de leiding van Veilig Thuis Haaglanden en Bibliotheek Den Haag in het herstel van ontwikkelingsachterstanden en groei naar een betrouwbare organisatie.
Voorjaar 2024 begeleiding en advisering van het College van Bestuur en de bestuursondersteuning van de Hogeschool Rotterdam in het realiseren van herstel en groei van de (kwaliteit van) de bestuursondersteuning.
Van november 2021 tot oktober 2023 actief als interim secretaris-directeur (plv. en wnd.) van de Kiesraad. De Kiesraad (draagt als adviesorgaan, informatiecentrum en centraal stembureau zorg voor betrouwbare verkiezingen in Nederland. Verantwoordelijk geweest voor het opnieuw opbouwen van de organisatie, door stapsgewijs herstel en groei van de organisatie, met inbedding van nieuwe taken, groei in het aantal medewerkers en de ontwikkeling van nieuwe IT-ondersteunde dienstverlening voor de organisatie.
Van januari tot november 2021 als interim directeur Strategie verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Verantwoordelijk voor de begeleiding en inbedding van de meerjarige strategie van de universiteit, strategische advisering en ontwikkeling van de organisatie naar een impact-gedreven universiteit, in onderwijs, onderzoek en ondersteunende dienstverlening.
Tot 1 juli 2020 actief als interim waarnemend algemeen directeur van Logius. Logius is een uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties die digitale gegevensuitwisseling tussen burger, bedrijven en publieke organisaties mogelijk maakt (DigiD, MijnOverheid.nl, etc.). Verantwoordelijk voor algemeen management, strategisch-bestuurlijke vertegenwoordiging van de organisatie, de organisatieontwikkeling. In een eerdere interim-positie vanaf januari 2018 als directeur Bedrijfsvoering en Organisatieontwikkeling bij Logius verantwoordelijk geweest voor HR en organisatieontwikkeling, financiën, control, informatievoorziening en infrastructuur, juridische zaken, inkoop en contractmanagement en Veiligheid op de Logius-dienstverlening.
Van februari 2016 tot november 2017 als interim directeur verbonden aan de Raad voor Volksgezondheid en Samenleving (RVS). Na een organisatieanalyse een reorganisatie voorbereid en geïmplementeerd om herstel van ontwikkelingsachterstanden te kunnen realiseren. In het tweede deel van de interim-periode de verdere ontwikkeling van de interne organisatie geleid , de basis gelegd voor kwaliteitsbeleid, voor sterkere de externe profilering en positionering van de RVS en van de uitgebrachte adviezen en voor een nieuwe invulling aan de relatie tussen de RVS en het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS).
Van januari tot december 2015 als secretaris a.i. verbonden aan het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP). Naast het ontwikkelen en inbedden van deze functie verantwoordelijk geweest voor het mede voorbereiden en vormgeven van het herstel en groei van de organisatie en een externe periodieke evaluatie op o.m. de toepasbaarheid van het (wetenschappelijk) onderzoek van het SCP voor beleid en samenleving.
Van juli 2012 tot en met december 2014 als interim-manager Bedrijfsvoering bij het Centraal Bureau voor de Fondsenwerving (nu Autoriteit Woningcorporaties), de toezichthouder en keurmerkverstrekker in de goede doelensector. Verantwoordelijk voor het herstel van ontwikkelingsachterstanden in de bedrijfsvoeringsfuncties van de organisatie, het adviseren van de directie over de nodige organisatieontwikkeling, o.a. met oog op herstel en groei van de gehele organisatie en vanwege nieuwe taken en verantwoordelijkheden en het ontwerp en de implementatie van een organisatie-brede reorganisatie.